The Infinite Youth + style

Collars vs Bolero

In acest sezon al modei se razboiesc doua mari tendinte : gulerele si bolerourile. Ambele vin cu probe pertinente si sunt aparate de cei mai buni avocati. Problema este ca procesul se va prelungi pana in toamna 2011, parcursul este anevoios dar delicios pentru “presa” – a se citi artisti.

Credem ca deznodamantul este unul care va inspira intreaga sala, sunt multe infatisari, multe drumuri de facut asa ca incepem pledoariile, timpul ne costa.

Gulerul decorativ si jaboul, purtate ca accesorii pot defini o tinuta cu tenta banala, o bluza poate crea un cutremur vizual atunci cand sunt purtate cu un guler-bolero supradimensionat-extravagant.

Gulerul incepe sa se dezvolte ca accesoriu fashion in anii ‘90, el capata noi valente stilistice in 1992 cand designerii se gandesc ca este timpul sa lase in trecut moda anilor ‘80. Regandesc gulerul, pastreaza tiparul de baza si pornesc in cautare de noi idei couture, inspiratia si-o gasesc documentandu-se din moda costumului anilor ‘20 si ‘30. Un rol important in documentare l-a jucat costumul barbatesc, iar gulerul ca element masculin a fost transpus in sfera gingasa a modei feminine si uite asa a iesit un colaj-mulaj interesant adoptat de femei in anul 1993. Adaptarea la noua tendinta s-a realizat intr-un an, oare a fost mult?

2010-2011 reprezinta doi ani de mare relaxare a imaginatiei, de sfidare a granitelor CONVENTIEI, noua directie nu are tipar, gulerul capata nebunie creativa, ne imbraca gatul in croiuri speciale-experimentale, devine o declaratie de stil cu antet artistic. Semnatarii acestor conceptual collar fac parte din marile trusturi de moda sau sunt mai noi pe ecranul modei.Casa Lanvin, Armani, sau Acne descriu gulerele decorative in propiul stil.

In imaginea de jos ni se arata gulerul din hartie modelata care pipereaza tinuta minimalista.

Unul din designerii de accesorii care mi-a tras atentia in mod deosebit vine in tromba din Norvegia si se numeste Anne Holm Alexanderse. Designerul se joaca cu pielea naturala si construieste forme sculpturalecare ce amintesc de armuri sau de gulerele stufoase ale pasarilor. Jocul din piese mici de piele neagra contureaza albul gatului si ne povesteste despre armurile japoneze atent impletite. Colectia cuprinde brose, cercei si ace de par lucrate in aceeasi idee artistica.

Anne Holm Alexanderse

Cadrul inspirational care redifeneste collar style il reprezinta Renasterea, pentru ca aici gasim cea mai importanta galerie de gulere. Plisarea la cald in vestitele opturi sau spirale acoperea gatul nobilimii si avea marele dar de a le rigidiza tinuta in fata multimii. Gulerul apretat ii obliga sa pastreze capul sus, completand aerul superior-autoritar. Era foarte incomod de purtat, dar trebuia sa “incomodeze”…interlocutorul. Guleruleste apoi adoptat de clovni si nebuni prin piazzete, acestia ii imita si fac glume pe seama nobilimii italiene.

Acum gulerul renascentist este din nou adoptat si reinterpretat in multe forme stilistice, guler- jabou sau jabou cu umeri. Materialele sunt dintre cele mai diverse : hartie, piele, dantela, pene, cuie si suruburi, ate desirate combinate cu snururi, lemn si ipsos, armaturi din sarma imbracate in tesaturi. Gulerul sau ideea de guler capata ecouri organice, frunzele exotice in degradeuri de verde poate colora griul urban iar sugestia de guler devine protectoare pentru gat si umeri, poate fi si un soi de protectie organica care ia temperatura corpului si imprumuta din parfumul pielii. O alta tema interesanta este inlantuirea gatului cu siruri din tricot propusa de un designer de accesorii francez care suprapune benzile intr-o maniera foarte feminina si practica. Putem declara ca manifestarile artistice din aceasta zona sunt inepuizabile, iar planul ideatic nu are un traseu fix.

Imbinarea gulerului-platca cu ochelarii este inovatoare, tendinta devine si mai unitara decat era deja, comunicarea dintre cele doua accesorii este aproape verbala in acest pictorial.

Bolero…daca ar fi trait Maurice Ravel ar fi vazut ce inseamna astazi o haina bolero- fashion. Oare ar fi fost surprins?

Mica capa cu maneci isi are originea in costumul spaniol si cubanez de scena, unde dansul si muzica cu traditie dau avant volanelor zbuciumate de atata miscare. Boleroul este imprumutat din recuzita salii de spectacol si adus pe catwalk de marile case de moda. M-a impresionat croiul deosebit realizat de un tanar designer londonez Rachel Freire care a absolvit moda in 2006 la Central Saint Martin School si care si-a facut intrarea deloc timida in lumea modei. Creatoarea ne vorbeste intr-un stil exclusivist despre cum sa intri cu atentie pe usa atunci cand porti hainele ei. Chiar daca intri pe usa greu din cauza volumului ametitor de volane, odata intrata vei trezi un murmur de admiratie datorat boleroului creat de ea.

Rachel Freire

Rose Bolero este o alta tendinta care ne infatiseaza o gradina de trandafiri aplicati pe umeri si piept, ai de ales intre boboci si trandafiri deschisi care vorbesc despre frumusetea noastra, despre frumusetea lor… Directia este extrem de feminina, plina de romanta, povesteste si despre culoarea magica a gradinii Luxemburg unde trandafirii isi lasa broboane de esenta puternica care iti ramane in suflare….

in 2010 boleroul capata alura de capa, pelerina cu maneci, el se transforma in bolero cu manusi incorporate ceea ce este o noutate in materie de stil. Boleroul poate fi accesorizat cu o ploaie deasa formata din brose, asa cum il acopera V. Westood care foloseste un bolero simplu din tweed ca o baza de decorare pentru brose vintage inspired, iar efectul vizual este garantat, reuseste sa “mute” boleroul intr-un alt cadru si anume intr-un atelier boem de artist patat de vopsele.

by lavinia voicu, Collars vs Bolero, design vestimentare, editorial moda, fashion, gulere, stil, and more:

Collars vs Bolero + style